Foto: Armin Smailovic

MK:

Jeeps

In 3 acts
By Nora Abdel-Maksoud

 Schauspielhaus
 World premiere
 Premiere: 21.11.2021
 1 hour 30 minutes
 German with English surtitles
 Thu-Sat: 15-45€, Sun-Wed: 10-40€, under 30 years each seat category: 10€.
 Schauspielhaus
 World premiere
 Premiere: 21.11.2021
 1 hour 30 minutes
 German with English surtitles
 Thu-Sat: 15-45€, Sun-Wed: 10-40€, under 30 years each seat category: 10€.

Is inheritance fair? — A fast-paced comedy about the two extremes of the social distribution debate: unemployment benefit and wealth tax.

Does it help during a life crisis to sit in your SUV and ponder the real estate holdings and bank accounts of your parents and grandparents? In her new work, “Jeeps,” writer and director Nora Abdel-Maksoud explores a deep social need for security. Her work examines the structural conditions of a society where class differences are simultaneously consolidated and denied. With great precision, and building to a satirical climax, Abdel-Maksoud dissects our thoughts and actions on the basis of account balances, will readings, and perceived threats.

  • Assistant to the Director Noémi Ola Berkowitz
  • Artistic Member for Stage and Costume Janina Sieber
  • Stage Manager Julia Edelmann
  • Soufflage Sandra Petermann
  • Surtitles Agentur SprachSpiel - Yvonne Griesel
  • Artistic Production Management Victoria Fischer
  • Directing Intern Nina Doellel
  • Equipment Intern Claudia Kaunzner
  • Technical Production Management Rainer Bernt
  • Construction Adrian Bette, Jonas Pim Simon
  • Stage Master Trevor Nelthorpe
  • Lighting Maximilian Kraußmüller, Sebastien Lachenmaier, Christian Mahrla, Peter Weberschock
  • Sound Johann Jürgen Koch
  • Make-Up Artist Elvira Liesenfeld, Steffen Roßmanith
  • Costumes Marija Ruzic, Teresa Winkelmann
  • Props Anette Schultheiss, Sabine Schutzbach
  • Carpentry Franz Wallner, Hannes Zippert
  • Locksmithery Friedrich Würzhuber
  • Decoration Gundula Gerngroß, Tobias Herzog
  • Scenic Painting Ingrid Weindl
show more  show less 

MK: Backstage

Press Reviews

“Still, there is no doubt about the talents and charisma of the four actors who embellish Abdel-Maksoud’s firecracker dialogue and simple, unadorned staging — a far cry from Stone’s and Okada’s more stylish productions — with verbal and physical high jinks. The Kammerspiele clearly has a hit on its hands.”

The New York Times • 10.2.22

„Der helle Irrwitz, veranstaltet von vier formidablen Schauspielern im Turbo-Sprech, die ein tolles Timing und den Wahnsinn draufhaben. Sie bilden ein Pointen-Quartett im furiosen Schlag(licht)abtausch.“

Süddeutsche Zeitung • 24.11.21

„Ernste Debatte wird zur kurzweiligen Unterhaltung, die den Widerspruch zwischen altruistischer Umverteilungs-Debatte und egoistischem Handeln des:der Einzelnen mit Humor behandelt. Bei Geld, nein, hört der Spaß nicht auf, sondern geht er bei Nora Abdel-Maksoud erst bitterböse los.“

nachtkritik.de • 22.11.21

„Mit seiner aberwitzigen Handlung legt „Jeeps“ den Finger tief in die verdrängten Wunden einer Mittelstandsgesellschaft deren Wohlstand oftmals auf satten Erbschaften und bei weitem nicht so eindeutig auf der gern herbeizitierten Leistung beruht.“

Deutschlandfunk • 22.11.21