Foto: Judith Buss

MK:

Die Politiker

In diesem Theater-Stück sprechen
die Schauspielerinnen und Schauspieler über Politiker.

 Schauspielhaus
 Premiere: 4.7.2021
 1 Stunde 5 Minuten
 Deutsch mit englischen Übertiteln
 Do-Sa: 15-45€, So-Mi: 10-40€, unter 30 Jahren jede Platzkategorie: 10€
 Schauspielhaus
 Premiere: 4.7.2021
 1 Stunde 5 Minuten
 Deutsch mit englischen Übertiteln
 Do-Sa: 15-45€, So-Mi: 10-40€, unter 30 Jahren jede Platzkategorie: 10€

Sie fragen:
Was sind Politiker?
Was dürfen Politiker machen?
Was dürfen sie nicht machen?

Die Schauspielerinnen und Schauspieler sprechen sehr viel Worte.
Die Worte sind wie ein Wasserfall.
Oder wie Musik.
Die Worte bleiben im Kopf.

Mehr anzeigen  Weniger anzeigen 
Mit dem Abo 30% auf weitere MK-Karten.
Service Welches Ticket darf’s denn...

Zum Hintergrund von Stück und Inszenierung

Pressestimmen

„… ein Ereignis. (…) Mit beeindruckender Wucht bahnt sich der Text seinen Weg durch diese Körper nach draußen.“

Süddeutsche Zeitung • 5.7.21

“The Kammerspiele’s terrific ensemble is also front and center in “The Politicians,” a dramatic monologue by Wolfram Lotz. It’s a lengthy poetic manifesto that feels outraged and urgent — though what it means isn’t always clear. In its incantatory power and rhythmic flow, it can be mesmerizing on a purely aural level, and its mix of sense and nonsense opens up an infinite number of theatrical possibilities. (…) the director Felicitas Brucker distributes Lotz’s text among three performers. For a little over an hour, Katharina Bach, Svetlana Belesova and Thomas Schmauser declaim the agitated text with white-hot intensity.”

New York Times • 28.10.21

“In Felicitas Brucker’s concise and furiously paced staging at the Münchner Kammerspiele, three performers give a dazzling rapid-fire delivery of this enigmatic and repetitive text. Clocking in at 65 minutes, “The Politicians” feels like a sustained freak-out: an exhilarating roller coaster of bravura acting and transformative stagecraft, in the service of a distinctively bold (and odd) new dramatic text.”

New York Times • 16.12.21